..::AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM::..

Rabu, 29 Julai 2009

Adakah Klate Masih Ketinggalan......?

Assalamualaikum,

Salam Tarbiah bil barakah saya ucapkan.

Klate Kito, Dulu Lain Sekarang lain...

setiap kali pilihanraya kita sering kali dijamu telinga dan minda dengan perkataan.."demo tok sir ko kemajuan ko, nak hidup mundur sokmo ko, toksir jadi serupo negeri lain ko, maju ramai ore buleh kijo" dan pelbagai persoalan yang berkaitan dengan kemajuan dicanang oleh bakal-bakal YB dengan pelbagai janji yang sudah pasti janji hanyalah tinggal janji sahaja.

jadi.... terfikir dihati ini, adakah klate kini masih mundur kalu hendak dibandingkan dengan negeri lain, adakah klate masih lagi ekonomi macam orang zaman dulu, adakah ore klate ni sesok belako lagi..... apabila kita fikirkan gitu... sahlah semua tanggapan itu salah.


cuba anda buat kajian dan perbandingan negeri klate kito dengan negeri lain, tiada perbezaaan malahan bagi diri ambo, ambo beraso beruntung kalu dapat balik klate daripada dok kerja kat luar klate, lonie ambo kijo kat endau johor, kalu nak dibandingkan endau dengan bandar machang memang jauh perbezaaan, machang lebih ambo raso maju daripada endau yang agak ketinggalan.

dibandingkan dari segi kuasa rangkaian talian dimachang dah ade 3G di endau masih lagi GPRS, janganlah pulak kita nak bandingkan machang dengan JB tentulah kemajuan JB lebih lagi.... fikir-fikirkanlah..... dunia Allah yang punya, kita hanya menumpang... jadi buat seperti orang yang menumpang.... jangan lupa diri... dunia dah nak kiamat....

Lihat dan cuba renungkan...

[:: Pasar Kota Bharu Pada tahun 1920 ::]

::. Berhampiran Sungai Kelantan, sekitar Jalan Tok Hakim.::



[:: Pasar Besar Kota Bharu, sekitar 1992::]




::Kota Bharu, 2009 - ruang tengah Pasar Siti Khadijah ::]


Walaupun suasananya tidak lagi sehebat dulu, tetapi masih menyengat !

"Bersatu Di bawah Kepimpinan Ulama'"

5 ulasan:

Bro_mie berkata...

Btul...btul....gi gak dulu klate nun! baru buleh kato maju ko mundur! kawe raso baru masuk pasir putehpun buleh tgk rumoh bapok2 besar....mace istano.....gi gak dulu! tempat laing ado ko gitu?

abu muhammad berkata...

assalamualaikum
teruskan usaha demo dil
semoga berjaya

5zal berkata...

eeleh..mmg la...satu ada wrna, satu lg xde warna..cuba gmbar xde wrna tu ada wrna...bergetah la mkcik2 tu...

5zal berkata...

eeleh..cb kau wrnakan gmbar yang 1st tu...mesti bergetah lg makcik2 tu...

azieda11 berkata...

eeee... knapa zal tak percaya ka, ambo x tipulah, memang gambo tu x color.... ekekek....

Terima kasih lik, atas kata-kata semangat demo, terima kasih zal dan bro_mie kerana sudi bagi komen.....

Catat Ulasan

Terangi Hatimu Dengan Kalamullah