..::AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM::..

Selasa, 27 Oktober 2009

Tragedi Jambatan Runtuh Kuala Dipang

Oleh:SyaReformis

kd7Tragedi jambatan runtuh di Kuala Dipang ini berlaku kira-kira jam 10.30 malam tadi ketika para peserta bergerak ke dewan makan untuk supper dan pada ketika itu sekumpulan peserta ini melintasi titi gantung yang menghubungkan 2 kawasan tersebut.

Titi gantung yang baru siap kira-kira dua minggu lalu itu tiba-tiba rebah dan seramai 22 pelajar yang berada diatas jambatan tersebut terhumban kedalam sungai.


Seramai 59 peserta yang melintasi titi itu walaubagaimanapun terselamat.Kesemua peserta terdiri dari para pelajar yang dikumpulkan dari 80 buah sekolah rendah sekitar Daerah Kinta Selatan.

3 mangsa dapat diselamatkan dan dihantar ke Hospital Tapah.Seramai 255 pelajar mengambil bahagian didalam program ini yang terdiri dari 115 berbangsa Melayu,73 berbangsa India dan 62 berbangsa Cina.Penglibatan guru ialah seramai 41 orang namun hanya 13 sahaja yang menghadirkan diri manakala yang lain tidak hadir kerana tidak mendapat kelulusan guru besar sekolah.

kd722 mangsa masih hilang setakat ini walaupun pencarian sepanjang 10km ia masih tidak menemui apa-apa. Gerakan mencari dan menyelamat masih diteruskan.

Program ini ialah dibawah anjuran PPD Kinta Selatan atas nama Kem Satu Malaysia Peringkat Daerah Kinta Selatan.

kd1


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mengapa dengan pemyertaan sebegitu ramai pelajar bilangan guru pengiring dan jurulatih hanya 13 orang sahaja? kenapa guru besar & pengetua tidak memberi kebenaran? nyawa pelajar digadaikan

azieda11 berkata...

pihak bertanggungjawab perlu menilai tempat program terlebih dahulu.... pabila dah belaku begini masing-masing nak menunding jari masing2. kita doakan moga roh anak2 kita dirahmati Allah Al fatihah..... kesedihan yang sukar dibayangkan.

Catat Ulasan

Terangi Hatimu Dengan Kalamullah