..::AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM::..

Rabu, 24 Jun 2009

Keistimewaan Baitul Maqaddis di Palestine


- ini adalah imej masjidil Aqsa yang sebenar, bukan seperti yang disebarkan kepada kita selama ini -



- ini bukanlah masjidil Aqsa -

Antara keistimewaan bumi Baitul Maqaddis yg diikiraf ALLAH swt dalam kalamNya yang mulia dan hadis Rasulullah saw :

1) Baitul Maqaddis dianggap suci dan diberkati kerana terdapatnya Masjidil Aqsa.
i. Masjidil Aqsa adalah masjid yang kedua dicipta ALLAH swt di muka bumi ini.
Sabda Rasulallah yang bermaksud "Nabi saw pernah ditanya, "Masjid apakah yg pertama dibina di atas muka bumi ini?".Baginda saw menjawab "Masjidil Haram"."Selepas itu masjid apakah pula?". Baginda saw menjawab "Masjidil Aqsa." -
(HR Bukhari & Muslim)

"

ii. Masjidil Aqsa adalah masjid ketiga paling suci bagi umat Islam.
Nabi saw bersabda "Janganlah kamu bersusah payah utk bermusafir
kecuali utk menuju ke tiga masjid- Masjidil Haram, Masjid Nabawi dan Masjidil Aqsa."
-(HR Bukhari & Muslim)


iii.Firman ALLAH swt : "Maha Suci ALLAH swt yg telah mengIsra'kan hambaNya (Muhammad saw) pada waktu malam dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa yg telah Kami berkati sekelilingnya utk Kami perlihatkan kpdnya tanda2 kekuasaan Kami" (al-Isra':1)


2) Berdasarkan perspektif Islam,tempat ini merupakan Padang Mahsyar selepas Kiamat dan merupakan pusat keamanan sejagat (Berdasarkan hadis Maimunah binti Saad yg diriwayatkan oleh Imam Ahmad dlm musnadnya dan juga Ibn Majah: Maimunah telah bertanya kpd Nabi saw;"Ya Rasulullah saw, berikan kami fatwa berkenaan Baitul Maqdis." Baginda saw menjawab "Ia adalah bumi Mahsyar dan Kebangkitan".

3) Ia merupakan tanah para anbiya'.Bahkan ramai anbiya' yg disebut dlm al-Quran dilahirkan,dibesarkan dan disemadikan di sini (lebih 50 orang). Antaranya Nabi Ibrahim as(dimakamkan di Khalil-Hebron),Nabi Ismail as, Nabi Musa as, Nabi Ishaq as, Nabi Ya'qub as, Nabi Syu'ib as, Nabi Zakaria as, Nabi Yahya as, Nabi Isa as dll.

***petikan drpd buku Al-Aqsa dalam Bahaya!! oleh Maszlee Malik***


Sedarilah saudara2 seiman dan se'aqidah...bumi suci ini milik kita semua, bukan hanya penduduk Palestin.Bangkitlah berjuang bersama2 para Mujahidin di sana utk membebaskan dan mempertahankan Masjidil Aqsa yg kini semakin terancam oleh tangan2 kuffar la'natullah.Janganlah pernah berhenti berdoa memohon pertolongan ALLAH swt krn pertolonganNya sangat dekat.Mohon semoga para Muslimin di sana ditetapkan dan dikuatkan iman menghadapi jihad ini.

Boikotlah barangan Israel (antaranya Nestle,Danone,Scott,Johnson&Johnson,Coca Cola dll-rujuk http://www.inminds.com/boycott-israel.html). Takutlah pada ALLAH swt utk tak mengambil peduli nasib mereka, juga nasib kita sbg umat Islam.

Setiap rakyat Palestin yg mati di Gaza disebabkan sekatan, kamu sekalian akan bertanggungjawab di hadapan ALLAH swt Hakim Yg Maha Adil ke atas setiap tiik darah yg mengalir - Aman Palestin Berhad.

0 ulasan:

Catat Ulasan

Terangi Hatimu Dengan Kalamullah